Denken en handelen vanuit de vragen en belangen van de ‘klant’. Klantgericht werken is bijna voor elke organisatie gewenst, maar niet altijd de praktijk. Deze training is voor jou geschikt als:

  • Je het gevoel hebt dat het belang van de klant niet altijd voorop staat
  • Het contact met de klant veel energie vraagt en gesprekken moeizaam verlopen
  • Je meer grip wil krijgen op uitdagende klantsituaties en gesprekken
  • Je beter wil kunnen omgaan met weerstand en klachten van klanten

 

De volgende thema’s komen in de training aanbod:

Klantgerichtheid: je leer het verschil tussen klantgericht- en aanbod gericht werken. Je krijgt inzicht in wat klantgerichtheid van je vraagt en waar jij staat op dit punt.

Gespreksregie: je krijgt praktische handvatten aangereikt waarmee je elk klantgesprek kan regisseren tot een goed einde.

Klachten en weerstanden: je krijgt een beter inzicht in waarom klachten en weerstand kunnen ontstaan. Tevens leer je hoe je hier effectief mee om kan gaan met behoudt van je werkplezier.

Verwachtingen: je krijgt begrip van welke verwachtingen er leven bij klanten en hoe je deze gericht kan managen. Je krijgt tips hoe je op een eenvoudige manier boven de verwachting van de klant kan presteren.

Na deze training ben je beter in staat om, met werkplezier, de juiste aandacht te geven aan klanten en gesprekken tot een goed einde te brengen. Je voelt je zekerder in uitdagende klantsituaties en klanten zijn blij met je houding en oplossend vermogen.

STAP BUDGET

In het kader van zelfontwikkeling of her- of omscholing is er een mogelijkheid het STAP budget van € 1.000,- aan te vragen. Check hier wat deze regeling inhoudt en of u er voor in aanmerking komt Meer weten over het STAP Budget?